Łączenie urlopu rodzicielskiego z pracą
Pracownik może łączyć korzystanie z urlopu rodzicielskiego z wykonywaniem pracy u pracodawcy udzielającego tego urlopu w wymiarze nie wyższym niż połowa pełnego wymiaru czasu pracy. W takim przypadku urlopu rodzicielskiego udziela się na pozostałą część wymiaru czasu pracy (art. 1821e § 1 K.p.).
Podjęcie pracy na część etatu następuje na pisemny wniosek pracownika złożony w terminie nie krótszym niż 21 dni przed rozpoczęciem wykonywania pracy. Jak wynika z § 20 rozporządzenia w sprawie dokumentacji, wniosek w omawianej sprawie powinien zawierać:
- imię i nazwisko pracownika,
 - określenie wymiaru czasu pracy,
 - wskazanie okresu, w którym pracownik zamierza łączyć korzystanie z urlopu rodzicielskiego lub jego części z wykonywaniem pracy w niepełnym wymiarze czasu pracy,
 - oświadczenie pracownika o zamiarze łączenia części urlopu rodzicielskiego powstałej w wyniku proporcjonalnego wydłużenia tego urlopu z pracą w wymiarze nie wyższym niż połowa pełnego wymiaru czasu pracy, z określeniem wymiaru czasu pracy, albo o braku takiego zamiaru.
 
Bardzo istotne znaczenie ma ostatnia z wymaganych informacji, która będzie miała zasadniczy wpływ na ostateczną długość urlopu rodzicielskiego, co omawiamy w dalszej części dodatku.
Przykład wniosku w sprawie łączenia urlopu rodzicielskiego z wykonywaniem pracy w obniżonym wymiarze czasu pracy
| Magdalena Kawalec  ul. Krakowska 22/2 71-017 Szczecin  |  
Szczecin, 10.12.2018 r. | 
|  PW DRUKOFF sp. z o.o. ul. Zimowa 1 70-807 Szczecin  |  
|
Wniosek w sprawie łączenia urlopu rodzicielskiego z wykonywaniem pracy w obniżonym wymiarze czasu pracy  |  
|
|  
 Proszę o umożliwienie mi łączenia urlopu rodzicielskiego na córkę Hannę Kawalec, urodzoną 1.09.2018 r., z wykonywaniem pracy w obniżonym wymiarze, tj. 1/2 etatu, w okresie od 19.01.2019 r. do 5.04.2019 r. Oświadczam, że nie będę łączyć części urlopu rodzicielskiego powstałej w wyniku proporcjonalnego wydłużania tego urlopu, z pracą w niepełnym wymiarze.  |  
|
| Magdalena Kawalec | |
Uwaga! Pracodawca jest obowiązany uwzględnić wniosek pracownika, chyba że nie jest to możliwe ze względu na organizację pracy lub rodzaj pracy wykonywanej przez pracownika. O przyczynie odmowy musi poinformować pracownika na piśmie (art. 1821e § 2 K.p.).
| Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu  | ||
| www.UrlopyPracownicze.pl » | 
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
15.09.2025 (poniedziałek)
22.09.2025 (poniedziałek)
WSKAŹNIKI
Bieżące wskaźniki wraz z archiwum
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY PRAWNE - Prawo pracy
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
FORUM - Prawo pracy
Forum aktywnych księgowych i kadrowców
            
  | 
    ||||||||||||
                    
                            
            
            
            
            
            
            
				
				





                        