
Książka kontroli
Przedsiębiorca prowadzi i przechowuje w swojej siedzibie książkę kontroli oraz upoważnienia i protokoły kontroli. Książka kontroli może mieć formę zbioru dokumentów i służy przedsiębiorcy do dokumentowania liczby i czasu trwania kontroli jego działalności. Może być prowadzona także w formie elektronicznej. Jeśli jest prowadzona w tej formie, przedsiębiorca dokonuje wpisów oraz aktualizacji danych zawartych w książce kontroli. Domniemywa się, że dane zawarte w książce kontroli prowadzonej w formie elektronicznej znajdują potwierdzenie w dokumentach przechowywanych przez przedsiębiorcę. W przypadku wszczęcia kontroli przedsiębiorca ma obowiązek ją okazać kontrolującemu.
Książka kontroli zawiera wpisy obejmujące:
- oznaczenie organu kontroli,
- oznaczenie upoważnienia do kontroli,
- zakres przedmiotowy przeprowadzonej kontroli,
- daty podjęcia i zakończenia kontroli,
- zalecenia pokontrolne oraz określenie zastosowanych środków pokontrolnych.
Regulacje prawne:
- ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2021 r. poz. 162).
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.VademecumBHP.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
15.09.2025 (poniedziałek)
22.09.2025 (poniedziałek)
WSKAŹNIKI
Bieżące wskaźniki wraz z archiwum
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY PRAWNE - Prawo pracy
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
FORUM - Prawo pracy
Forum aktywnych księgowych i kadrowców
|