vademecum kadrowego, składki ZUS, zasiłki, wynagrodzenia, urlopy, bhp
lupa
30 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija termin złożenia do US zeznań za 2023 r.: PIT-28, PIT-28S, PIT-36, PIT-36S, PIT-36L, PIT-36LS, PIT-37, PIT-38, PIT-39
A A A

Korzyści związane z zatrudnianiem niepełnosprawnych - Dodatek nr 19 do Ubezpieczeń i Prawa Pracy nr 20 (542) z dnia 10.10.2021

Informacja INF-O-PP

Pracodawcy, którzy prowadzą działalność gospodarczą i dla których dofinansowanie stanowi pomoc publiczną do wniosku o dofinansowanie (Wn-D) powinni załączyć także: formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc inną niż pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie, pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie INF-O-PP.

Poniżej i na kolejnych stronach zamieszczamy instrukcję wypełniania formularza INF-O-PP przez pracodawców ubiegających się o dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych. Formularz ten stanowi załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. nr 53, poz. 312 z późn. zm.), dalej rozporządzenia z dnia 29 marca 2010 r.

Sekcja A Informacje dotyczące podmiotu, któremu ma być udzielona pomoc publiczna

Punkt 1-3 - Należy wpisać podstawowe informacje na temat beneficjenta pomocy i prowadzonej przez niego działalności, tj. NIP, imię i nazwisko albo nazwa podmiotu ubiegającego się o pomoc oraz jego adres miejsca zamieszkania albo adres siedziby podmiotu. W przypadku pomocy w formie dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych beneficjentem pomocy jest pracodawca. Należy więc wskazać dane pracodawcy.

W sytuacji gdy o pomoc wnioskuje wspólnik spółki cywilnej, jawnej albo partnerskiej albo komplementariusz spółki komandytowej albo komandytowo-akcyjnej niebędący akcjonariuszem, w związku z działalnością prowadzoną w tej spółce, w formularzu podaje się informacje dotyczące tej spółki. W przypadku spółki cywilnej należy podać NIP tej spółki, nazwę pod jaką spółka funkcjonuje na rynku oraz miejsce prowadzenia działalności, a w przypadku braku nazwy i miejsca prowadzenia działalności, imiona i nazwiska oraz adresy wszystkich wspólników tej spółki.

Uwaga! W przypadku pomocy w formie dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych beneficjentem pomocy jest pracodawca, należy więc wskazać dane pracodawcy.

Sekcja A1 Informacje dotyczące wspólnika spółki cywilnej lub osobowej wnioskującego o pomoc w związku z działalnością prowadzoną w tej spółce

Punkt 1a-3a wypełnia się wyłącznie w przypadku, gdy o pomoc wnioskuje wspólnik spółki cywilnej, jawnej albo partnerskiej albo komplementariusz spółki komandytowej albo komandytowo-akcyjnej niebędący akcjonariuszem, w związku z działalnością prowadzoną w tej spółce. W tych punktach należy wpisać podstawowe informacje na temat wspólnika, tj. NIP (o ile posiada), imię i nazwisko albo nazwa wspólnika, adres miejsca zamieszkania albo adres siedziby wspólnika.

Uwaga! Jeżeli pracodawcą i jednocześnie wnioskodawcą jest spółka cywilna, jawna, partnerska, komandytowa albo komandytowo-akcyjna, części A1 nie należy wypełniać.

Punkt 4 - Identyfikator gminy, w której podmiot ma miejsce zamieszkania albo siedzibę - należy wpisać siedmiocyfrowe oznaczenie nadane w sposób określony w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia, stosowania i udostępniania krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju oraz związanych z tym obowiązków organów administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. nr 157, poz. 1031 z późn. zm.). Lista identyfikatorów gmin znajduje się na stronie internetowej www.stat.gov.pl.

Punkt 5 - Forma prawna podmiotu - należy zaznaczyć właściwą pozycję znakiem X. W przypadku zaznaczenia "INNA", należy podać jaka np. spółka cywilna.

Punkt 6 - Wielkość podmiotu, zgodnie z załącznikiem 1 do rozporządzenia nr 651/2014 - należy zaznaczyć właściwą pozycję znakiem X.

Według artykułu 2 załącznika 1 do rozporządzenia nr 651/2014:

  • do kategorii mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich przedsiębiorstw ("MŚP") należą przedsiębiorstwa, które zatrudniają mniej niż 250 pracowników i których roczny obrót nie przekracza 50 milionów euro lub całkowity bilans roczny nie przekracza 43 milionów euro,
  • w kategorii MŚP małe przedsiębiorstwo definiuje się jako przedsiębiorstwo zatrudniające mniej niż 50 pracowników i którego roczny obrót lub całkowity bilans roczny nie przekracza 10 milionów euro,
  • w kategorii MŚP mikroprzedsiębiorstwo definiuje się jako przedsiębiorstwo zatrudniające mniej niż 10 pracowników i którego roczny obrót lub całkowity bilans roczny nie przekracza 2 milionów euro.

Punkt 7 - Klasa działalności wskazana zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2007 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) (Dz. U. nr 251, poz. 1885 z późn. zm.).

Beneficjent ubiegający się o pomoc wpisuje klasę PKD zgodną z klasyfikacją z 2007 r. W przypadku posiadania więcej niż jednego kodu PKD, należy podać kod dotyczący prowadzonej działalności gospodarczej, w związku z którą wnioskodawca ubiega się o pomoc. Jeżeli brak jest możliwości ustalenia jednej takiej działalności, podaje się klasę PKD tej działalności, która generuje największy przychód.

Punkt 8 - Data utworzenia podmiotu - należy wpisać datę rozpoczęcia działalności gospodarczej, w związku z którą wnioskodawca ubiega się o pomoc.

Punkt 9 - Powiązania z innymi przedsiębiorcami - należy odpowiedzieć na pytania zawarte w lit. a-f, a w przypadku zaznaczenia chociaż jednej odpowiedzi twierdzącej, należy również podać identyfikator podatkowy NIP wszystkich powiązanych z podmiotem przedsiębiorców.

Uwaga! W orzecznictwie unijnym wielokrotnie wyrażano pogląd, iż podmioty o złożonej strukturze, na które składa się wiele powiązanych ze sobą jednostek o odrębnej osobowości prawnej, należy traktować jak jednolity organizm gospodarczy. Wszystkie zatem podmioty, które są kontrolowane (prawnie lub faktycznie) przez ten sam podmiot, należy traktować jako jedno przedsiębiorstwo.

Zgodnie z art. 3 ust. 3 załącznika 1 do rozporządzenia nr 651/2014, za przedsiębiorstwa powiązane uznaje się wszystkie przedsiębiorstwa pozostające ze sobą w jednej z następujących relacji:

  • przedsiębiorstwo ma większość praw głosu w innym przedsiębiorstwie w roli udziałowca/akcjonariusza lub członka,
  • przedsiębiorstwo ma prawo wyznaczyć lub odwołać większość członków organu administracyjnego, zarządzającego lub nadzorczego innego przedsiębiorstwa,
  • przedsiębiorstwo ma prawo wywierać dominujący wpływ na inne przedsiębiorstwo na podstawie umowy zawartej z tym przedsiębiorstwem lub postanowień w jego statucie lub umowie spółki,
  • przedsiębiorstwo będące udziałowcem/akcjonariuszem lub członkiem innego przedsiębiorstwa kontroluje samodzielnie, na mocy umowy z innymi udziałowcami/akcjonariuszami lub członkami tego przedsiębiorstwa, większość praw głosu udziałowców/akcjonariuszy lub członków w tym przedsiębiorstwie.

W przypadku wystąpienia jednego z ww. powiązań między dwoma lub więcej podmiotami powinny być one traktowane jako "jedno przedsiębiorstwo". Mając powyższe na uwadze w brzmieniu § 2 ust. 1 pkt 1 lit. i rozporządzenia z dnia 29 marca 2010 r. zobowiązano wnioskodawców ubiegających się o pomoc do przedstawiania informacji o ich powiązaniach z innymi przedsiębiorstwami. Jednocześnie w części A formularza dodano pkt 9 zawierający pytania o takie powiązania podmiotu, któremu ma zostać udzielona pomoc.

Sekcja B Informacje dotyczące sytuacji ekonomicznej podmiotu, któremu ma być udzielona pomoc publiczna - należy zaznaczyć właściwą pozycję w punktach od 1 do 5 i 7. Punkt 6 nie dotyczy pracodawców ubiegających się o dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych, wypełnia się go jedynie w przypadku podmiotów, którym ma być udzielona pomoc, do obliczenia wartości której konieczne jest ustalenie ich stopy referencyjnej (tj. w formie takiej jak: pożyczki, gwarancje, odroczenia, rozłożenia na raty). Warunek, o którym mowa w punkcie 1 jest spełniony, jeśli po odjęciu wartości skumulowanych strat od sumy kapitałów o charakterze rezerwowym (takich jak kapitał zapasowy, rezerwowy oraz kapitał z aktualizacji wyceny) uzyskano wynik ujemny, którego wartość bezwzględna przekracza połowę wartości kapitału zarejestrowanego, tj. akcyjnego lub zakładowego.

Punkty 1 i 2 nie dotyczą mikro-, małych i średnich przedsiębiorców, o których mowa w załączniku 1 rozporządzenia nr 651/2014, istniejących krócej niż 3 lata (od dnia ich utworzenia do dnia wystąpienia z wnioskiem o udzielenie pomocy) albo ubiegających się o pomoc udzielaną na warunkach określonych w art. 21 rozporządzenia nr 651/2014 w okresie siedmiu lat od daty pierwszej sprzedaży komercyjnej, które kwalifikują się do inwestycji w zakresie finansowania ryzyka w następstwie przeprowadzenia procedury due diligence przez wybranego pośrednika finansowego.

W pkt 7 należy podać również informacje o sytuacji ekonomicznej każdego powiązanego z wnioskodawcą przedsiębiorstwa. Odpowiedź "tak" zaznacza się, jeżeli została spełniona co najmniej jedna przesłanka określona w punktach od 1 do 5, a "nie dotyczy" wyłącznie w przypadku braku wystąpienia powiązań z innymi podmiotami.

Sekcja C Informacja o decyzji Komisji Europejskiej nakładającej obowiązek zwrotu udzielonej pomocy publicznej - należy zaznaczyć właściwą pozycję znakiem X.

Informacja o obowiązku zwrotu udzielonej pomocy wynikającym z decyzji Komisji Europejskiej, dotyczy zarówno wnioskodawcy, jak i każdego powiązanego z nim przedsiębiorstwa.

Sekcja D Informacje dotyczące działalności gospodarczej prowadzonej przez podmiot, któremu ma być udzielona pomoc publiczna

Punkt 1 lit. a-j i 2 - należy zaznaczyć właściwą pozycję znakiem X.

W przypadku zaznaczenia odpowiedzi twierdzącej w pkt 1 lit. a, b lub d-j, w punkcie 3 należy wskazać czy zapewniona jest rozdzielność rachunkowa uniemożliwiająca przeniesienie na wskazaną w tych punktach działalność korzyści wynikających z uzyskanej pomocy. W przypadku odpowiedzi twierdzącej, należy dodatkowo wskazać w jaki sposób jest zapewniona rozdzielność rachunkowa.

Rozdzielność rachunkowa określonej działalności gospodarczej polega na prowadzeniu odrębnej ewidencji dla tej działalności gospodarczej oraz prawidłowym przypisywaniu przychodów i kosztów na podstawie konsekwentnie stosowanych i mających obiektywne uzasadnienie metod, a także określeniu w dokumentacji, o której mowa w art. 10 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217), zasad prowadzenia odrębnej ewidencji oraz metod przypisywania kosztów i przychodów.

W przypadku zaznaczenia odpowiedzi twierdzącej w pkt 1 lit. a i/lub w pkt 1 lit. b oraz 2 przy jednoczesnym wskazaniu w pkt 7 części A klasy PKD należącej do sektora rybołówstwa i akwakultury lub działalności w zakresie produkcji podstawowej produktów rolnych wymienionych w załączniku 1 do Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, wniosek Wn-D zostanie skierowany do korekty z tytułu złożenia niewłaściwego formularza. Właściwym formularzem w tym przypadku jest formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie inną niż pomoc de minimis w rolnictwie i rybołówstwie - INF-O-PR.

Punkt 4 - Informacje dotyczące planowanego przedsięwzięcia, na realizację którego podmiot ubiega się o pomoc:

a) opis przedsięwzięcia, w tym planowane daty jego rozpoczęcia i zakończenia - należy wskazać, czego dotyczy przedsięwzięcie, na realizację którego wnioskodawca ubiega się o pomoc oraz podać okres sprawozdawczy wynikający z dokumentu, do którego informacja jest załącznikiem,

b) lokalizacja przedsięwzięcia - należy wpisać adres siedziby wnioskodawcy,

c) wykaz kosztów przedsięwzięcia oraz ich wartości nominalne i zdyskontowane - należy podać kwotę całkowitych kosztów płacy poniesionych w związku z zatrudnieniem pracowników niepełnosprawnych w okresie sprawozdawczym wynikającym z dokumentu, do którego informacja jest załącznikiem, tj. sumę pozycji 52 - "Koszty płacy" z formularzy INF-D-P, zliczoną z okresu sprawozdawczego, do którego INF-O-PP stanowi załącznik.

Punkt 5 nie wypełniają pracodawcy ubiegający się o dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych.

Sekcja D formularza zawiera informacje na temat części działalności gospodarczej przedsiębiorstwa, na którą ma zostać przeznaczona pomoc, czyli przedsięwzięcia na realizację którego wnioskodawca ubiega się o pomoc. Przez przedsięwzięcie należy rozumieć w szczególności projekt, inwestycję, działanie lub usługę świadczoną w ogólnym interesie gospodarczym. Informacje w części D pkt 4 formularza dotyczą przedsięwzięcia, na które beneficjent wnioskuje o pomoc składając tę informację (INF-O-PP), natomiast w części E pkt 8 formularza wnioskodawca wykazuje jaką pomoc otrzymał już na te przedsięwzięcie z innych źródeł.

Sekcja E Informacje dotyczące otrzymanej pomocy

Punkt 1-4 - należy zaznaczyć właściwą pozycję znakiem X.

Pracodawcy ubiegający się o dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych w punkcie 4 zaznaczają odpowiedź "nie dotyczy".

Punkt 5 - w przypadku zaznaczenia odpowiedzi twierdzącej w pkt 1, 3 lub 4 należy wypełnić tabelę zamieszczoną poniżej tego punktu, w odniesieniu do już otrzymanej pomocy. Instrukcja wypełnienia tabeli jest dostępna w części G formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc inną niż pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie, pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.

Uwaga! Tabelę uzupełniamy tylko w przypadku, gdy pracodawca otrzymał pomoc z innych źródeł do kosztów płacy poniesionych w związku z zatrudnieniem pracowników niepełnosprawnych, na które ma być przeznaczona pomoc z PFRON.

Punkt 6 - należy podać całkowitą wartość w euro (obliczoną zgodnie z art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej - Dz. U. z 2021 r. poz. 743) pomocy otrzymanej w ramach tego samego przeznaczenia przez podmiot ubiegający się o pomoc oraz podmioty z nim powiązane, których identyfikatory podatkowe są wskazane w części A pkt 9 formularza INF-O-PP w roku kalendarzowym, w którym ten podmiot ubiega się o pomoc.

Punkt 7 - nie wypełniają pracodawcy ubiegający się o dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych.

Punkt 8 - w przypadku, gdy w tabeli zamieszczonej w pkt 5 wykazano jakąkolwiek pomoc, należy dodatkowo podać informacje dotyczące przedsięwzięcia, na realizację którego podmiot tę pomoc otrzymał.

Sekcja F Informacje dotyczące osoby upoważnionej do przedstawienia informacji

Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc inną niż pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie, pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie zawierający wszystkie części musi być podpisany przez wnioskodawcę lub osobę upoważnioną przez wnioskodawcę stosownym pełnomocnictwem dostarczonym do PFRON.

 Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz,
wejdź do serwisu
www.UmowyoPrace.pl » 
Więcej w zasobach płatnych

Serwis Głównego Księgowego

Gazeta Podatkowa

Terminarz

kwiecień 2024
PN WT ŚR CZ PT SO ND
1
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
16
17
18
19
20
21
23
24
25
26
27
28
29
30
IIIIIIIVVVIVIIVIIIIXXXIXII
sklep.gofin.pl - RABATY, NAGRODY, PROMOCJE
NEWSLETTERY
Fachowe czasopisma - PoznajProdukty.gofin.pl
KODEKS PRACY, Prawo Pracy
UMOWA O PRACĘ - druk, przykład. Wypowiedzenie (rozwiązanie) umowy o pracę.
Wszystko o urlopach pracowniczych - wypoczynkowy, bezpłatny, macierzyński, szkoleniowy
Przydatne linki
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.