
Ustalenie okoliczności i przyczyn wypadków
Okoliczności i przyczyny wypadku ustala powoływany przez pracodawcę zespół powypadkowy, w skład którego co do zasady wchodzi pracownik służby bezpieczeństwa i higieny pracy oraz społeczny inspektor pracy. Tak wynika z § 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2009 r. w sprawie ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy (Dz. U. nr 105, poz. 870), dalej rozporządzenia wypadkowego. Zespół ten powinien być stały, o czym świadczy fakt, iż zgodnie z przepisami musi być w gotowości do wykonywania spoczywających na nim obowiązków niezwłocznie po otrzymaniu informacji o zaistniałym wypadku (§ 7 ust. 1 rozporządzenia wypadkowego). Często jednak jest powoływany doraźnie.
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.UmowyoPrace.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
15.09.2025 (poniedziałek)
22.09.2025 (poniedziałek)
WSKAŹNIKI
Bieżące wskaźniki wraz z archiwum
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY PRAWNE - Prawo pracy
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
FORUM - Prawo pracy
Forum aktywnych księgowych i kadrowców
|