Zawiadomienie urzędu pracy
Pracodawca dokonuje zawiadomienia powiatowego urzędu pracy (PUP) dwukrotnie. Pierwsze pismo wysyła przed konsultacjami zamiaru zwolnień grupowych, ponieważ PUP ma otrzymać te same informacje, co związki zawodowe z wyjątkiem sposobu ustalania wysokości świadczeń pieniężnych przysługujących pracownikom (art. 2 ust. 6 ustawy o zwolnieniach grupowych).
Drugie zawiadomienie pracodawca przedkłada po zawarciu porozumienia ze związkami zawodowymi. Zawiadamia wówczas o przyjętych ustaleniach dotyczących grupowego zwolnienia:
- o liczbie zatrudnionych i zwalnianych pracowników oraz
 - o przyczynach ich zwolnienia,
 - o okresie, w ciągu którego ma być dokonane zwolnienie, a także
 - o przeprowadzonej konsultacji zamierzonego grupowego zwolnienia z zakładowymi organizacjami związkowymi lub z przedstawicielami pracowników wyłonionymi w trybie przyjętym u danego pracodawcy (art. 4 ust. 1 ustawy o zwolnieniach grupowych).
 
Kopię tego drugiego zawiadomienia przekazuje związkom, a jeśli ich nie ma - przedstawicielom pracowników.
| Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu  | ||
| www.UmowyoPrace.pl » | 
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
15.09.2025 (poniedziałek)
22.09.2025 (poniedziałek)
WSKAŹNIKI
Bieżące wskaźniki wraz z archiwum
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY PRAWNE - Prawo pracy
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
FORUM - Prawo pracy
Forum aktywnych księgowych i kadrowców
            
  | 
    ||||||||||||
                    
                            
            
            
            
            
            
            
				
				





                        