vademecum kadrowego, składki ZUS, zasiłki, wynagrodzenia, urlopy, bhp
lupa
A A A

Wymagania BHP na stanowisku pracownika biurowego - Dodatek nr 0 do Ubezpieczeń i Prawa Pracy nr 17 (467) z dnia 1.09.2018

Ogrzewanie i wentylacja

W pomieszczeniu biurowym należy zapewnić odpowiednią temperaturę, wymianę powietrza oraz zabezpieczyć je przed wilgocią, niekorzystnymi warunkami cieplnymi i nasłonecznieniem, drganiami oraz innymi czynnikami szkodliwymi dla zdrowia i uciążliwościami (§ 15 ust. 1 przepisów ogólnych).

Temperatura w pomieszczeniach biurowych nie powinna być niższa niż 18°C (§ 30 przepisów ogólnych). Jest to jednak wartość minimalna, a praca w takich warunkach może powodować pewien dyskomfort. Z doświadczenia wiadomo, że względną równowagę zapewnia temperatura w przedziale 20-24°C. Optymalne warunki można uzyskać za pomocą klimatyzacji, pamiętając jednak, że powietrze doprowadzane do biura z zewnątrz powinno zostać oczyszczone z pyłów i substancji szkodliwych dla zdrowia, a samo urządzenie musi być odpowiednio konserwowane (§ 37 przepisów ogólnych). Pracująca klimatyzacja lub wentylacja nie mogą powodować przeciągów, wyziębienia lub przegrzewania pomieszczeń pracy. Rozporządzenie w sprawie ogólnych przepisów bhp szczegółowo określa wymogi dla tego rodzaju instalacji (§ 33-38 przepisów ogólnych).

Ustęp 11.1. załącznika do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 1 grudnia 1998 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe (Dz. U. nr 148, poz. 973), dalej rozporządzenia w sprawie monitorów ekranowych, przewiduje również wytyczne co do wilgotności względnej powietrza. W pomieszczeniu biurowym nie powinna ona być niższa niż 40%.

Pomiar temperatury i wilgotności można dokonać za pomocą urządzenia zwanego termohydrometrem.

 Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz,
wejdź do serwisu
www.VademecumBHP.pl » 
Więcej w zasobach płatnych

Serwis Głównego Księgowego

Gazeta Podatkowa

Terminarz

wrzesień 2025
PN WT ŚR CZ PT SO ND
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
16
17
18
19
20
21
23
24
25
26
27
28
29
30
sklep.gofin.pl - RABATY, NAGRODY, PROMOCJE
NEWSLETTERY
Fachowe czasopisma - PoznajProdukty.gofin.pl
KODEKS PRACY, Prawo Pracy
UMOWA O PRACĘ - druk, przykład. Wypowiedzenie (rozwiązanie) umowy o pracę.
Wszystko o urlopach pracowniczych - wypoczynkowy, bezpłatny, macierzyński, szkoleniowy
Przydatne linki
Sklep internetowy - sklep.gofin.pl
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60